Prevozi

Kako z nadzorom do znižanja stroškov

Goodyear Drive Results 2023

Izbor urednika

FINANCE
Prevozi
Dražji prevozi lahko pomenijo tudi to, da bomo srajce spet šivali v Muri
Prevozi
PrevoziMiloš Milač Dražji prevozi lahko pomenijo tudi to, da bomo srajce spet šivali v Muri 3

Električni pogon prinaša veliko izzivov, velike investicije, velike spremembe navad, od voznega reda prevoznikov, časa in lokacije polnjenja do sprememb v logističnih procesih. Te spremembe še niso vidne, bodo pa najbrž kmalu.

FINANCE
Prevozi
Evropski parlament sprejel stroge cilje za zmanjšanje izpustov tovornih vozil, standard Euro 7 šele leta 2031
Prevozi
PrevoziJure Šujica Evropski parlament sprejel stroge cilje za zmanjšanje izpustov tovornih vozil, standard Euro 7 šele leta 2031 1

Sprejeti predlog uvaja milejše zahteve, kot so jih predlagali pri Evropskem komiteju za okolje, javno zdravstvo in varno prehrano, proizvajalci so zadržani.

FINANCE
Prevozi
Električni tovornjaki že kapljajo v Slovenijo in na Hrvaško, kaj v novi dobi čaka slovenske prevoznike?
Prevozi
PrevoziMiloš Milač Električni tovornjaki že kapljajo v Slovenijo in na Hrvaško, kaj v novi dobi čaka slovenske prevoznike? 7

»Elektromobilnost v transportu je priložnost, ne ovira za Evropo, saj lahko spodbudi lokalno proizvodnjo. Ne bo pa lahko, še zlasti ne za mednarodni transport,« je prepričan inovator Andrej Pečjak.

FINANCE
Prevozi
(intervju) Roger Alm, predsednik Volvo Trucks: Smo pred največjo spremembo v zadnjih sto letih
Prevozi
PrevoziMiloš Milač (intervju) Roger Alm, predsednik Volvo Trucks: Smo pred največjo spremembo v zadnjih sto letih

Roger Alm, predsednik družbe Volvo Trucks, je zavezan prihodnosti pogonov z ničelnimi izpusti. Razkril nam je, ali bo prihodnost prevozov le električna, katere so največje ovire elektrifikacije, kakšen je trenutno posel, kako vidi konkurenco iz Kitajske in težavo pomanjkanja voznikov.

FINANCE
Prevozi
Mednarodni transport pred zlomom zaradi pomanjkanja voznikov
Prevozi
PrevoziJana Petkovšek Štakul Mednarodni transport pred zlomom zaradi pomanjkanja voznikov 12

Do leta 2026 naj bi v Evropi primanjkovalo okoli dva milijona poklicnih voznikov v cestnem tovornem prometu

Avtor
06.06.2023 20:41
Čas branja: 7 min
Kako z nadzorom do znižanja stroškov
Pri Goodyearju ponujajo več sistemov in rešitev, ki omogočajo stalno spremljanje stanja pnevmatik. To podaljšuje njihovo življenjsko dobo, preprečuje okvare in skrajšuje čas, ko vozilo ni v uporabi, kar na koncu povečuje učinkovitost in tudi varnost. Foto: Goodyear

Pri Goodyearju so v okviru osemmesečne turneje Drive Results 2023 obiskali tudi Slovenijo ter predstavili različne rešitve za nadzor in spremljanje ohranjenosti pnevmatik, prevozniki pa naj izberejo tisto, ki najbolj ustreza njihovim potrebam.

Povečanje učinkovitosti in zniževanje stroškov sta med prednostnimi nalogami vseh prevoznikov, ki se spopadajo z visokimi cenami energije, pomanjkanjem delovne sile, z vse bolj zapletenimi predpisi in čedalje krajšimi dobavnimi roki. Čeprav so stroški goriva in plače delavcev gotovo največje postavke, so izjemno pomemben, a pogosto spregledan dejavnik tudi pnevmatike.

Slabo ohranjene pnevmatike ne pomenijo le večje porabe goriva, ampak tudi morebitne nepredvidene stroške, ki lahko nastanejo, če pnevmatiko raznese, kar poleg stroškov intervencije in popravila pomeni tudi motnje v transportni verigi in morebitne kazni zaradi zamude pri dostavi.

Prav zaradi tega pri Goodyearju ponujajo več sistemov in rešitev, ki omogočajo stalno spremljanje pnevmatik. To podaljšuje njihovo življenjsko dobo, preprečuje okvare in skrajšuje čas, ko vozilo ni v uporabi, kar na koncu povečuje učinkovitost ter tudi varnost.

Po najnovejši Goodyearjevi anketi Sustainability Reality Survey iz leta 2022 se prevozniki čedalje bolj zavedajo pomena trajnostnih naložb. Enainštirideset odstotkov prevoznikov namreč meni, da je znižanje operativnih stroškov pomemben dejavnik pri uvajanju novih rešitev, kar je devet odstotkov več kot v letu 2021.

Goodyearjev CheckPoint

Goodyearjev CheckPoint je sistem za nadzor pnevmatik, namenjen velikim voznim parkom (več kot 300 vozil), in ga postavljajo v prevozniške delavnice ali garaže. Gre za zelo sofisticirani v paru nameščeni »plošči«, ki v le nekaj sekundah izmerita ohranjenost pnevmatike oziroma globino profila, tlak v pnevmatikah in obremenitev vozila. Vozilo prepelje čez plošči, vgrajeni v podlagi, oprema pa samodejno identificira vozilo (»prebere« registrske oznake ali opcijsko z uporabo RFID) in izmeri potrebne parametre.

Profil odčitava z lasersko triangulacijo in optično meritvijo, tlak v pnevmatikah pa meri posredno, to je z ugotavljanjem stopnje deformacije pnevmatike. Dobljene rezultate (skupaj s časom testiranja in podatki o vozilu) takoj pošlje na analizo v Goodyearjev oblak. Ugotovitve dobimo takoj, sistem pa jih shrani in prikaže s spletno ali mobilno aplikacijo ali na zaslonu v vozilu. Na podlagi poročila o ohranjenosti pnevmatik lahko načrtujejo vzdrževalne aktivnosti, in če meritve ne ostanejo v okviru dovoljenih meja, iz sistema takoj dobijo opozorilo.
Poleg v tla poglobljenih plošč je mogoče dobiti tudi različico, ki jo preprosto postavimo na tla, a v tem primeru ni mogoče izmeriti obremenitve vozila. Sistem je uporaben za vse vrste in znamke pnevmatik, ne le za Goodyearjeve, deluje pa tudi pri širokih enojnih pnevmatikah.

Goodyearjev DrivePoint

DrivePoint je nekoliko bolj preprosta rešitev za nadzor tlaka v pnevmatikah, sestavljena iz senzorja tlaka v pnevmatikah in dveh naprav, ki sprejemata signale senzorjev ter rezultate posredujeta v Goodyearjev oblak. Senzor privijemo na ventil (vsaka pnevmatika), ne da bi bilo treba pnevmatiko odstraniti, napaja pa ga baterija, ki zdrži tri leta. Pnevmatiko je mogoče napolniti (in izprazniti), ne da bi odstranili senzor, senzorji pa delujejo pri vseh velikostih in znamkah pnevmatik. Je pa treba v aplikaciji določiti vozilo, torej povezati senzorje z ustreznimi pnevmatikami, da sistem ve, za katero vozilo gre in kateri pnevmatiki pripada kateri senzor.

Sestavna dela sistema sta sprejemnika, stebrička, med katerima mora vozilo peljati, da sprejemniki odčitavajo podatke senzorjev. Sprejemniki se prav tako napajajo iz baterij, tako da je njihova namestitev precej preprosta.

Vozilo mora le peljati med sprejemnikoma, da sistem prebere podatke o tlaku vseh pnevmatik na vozilu, sprejemnik pa jih nato po mobilnem omrežju pošlje v analizo v oblak in so takoj vidni na spletu ali v mobilni aplikaciji. Seveda sistem tudi tu opozarja, če so vrednosti nad dovoljenimi mejami ali če ugotovi, da je tlak zadosten, a upada hitreje, kot bi smel, zato lahko vzdrževalci ukrepajo preventivno.

Goodyearjev TPMS

V nasprotju s sistemoma CheckPoint in DrivePoint, ki sta fiksna in ju navadno namestijo na sedežu podjetja ter delujeta, kadar vozila peljejo čez določeno točko ali skoznjo, sistem TPMS (Tyre Pressure Monitor System) tlak in temperaturo pnevmatik meri ves čas ter podatke po mobilnem omrežju pošilja v Goodyearjev oblak. Senzor tlaka in temperature je na platišče pritrjen s pasom in se napaja iz baterije, ki zdrži pet let, senzor pa oddaja tudi lokacijo GPS, s katero lahko lociramo vozilo za geoograjevanje in druge potrebe. Senzorje lahko namestijo na platišča vseh velikosti ter so primerni za pnevmatike vseh dimenzij in proizvajalcev.

Poudariti je treba tudi pomen odčitkov, ne samo tlaka, ampak tudi temperature. Povišana temperatura lahko kaže na težave z zavorami, ležaji in podobno, kar je sicer težko ugotoviti, preden nastane večja škoda.

Podatke zbira usmerjevalnik (router) v vozilu in jih pošilja v oblak, od koder jih obdelane dostavljajo sistemu za spremljanje voznega parka. Tudi Goodyearjeva tehnologija G-Predict analizira podatke in ponudi ustrezne napovedi, predlaga aktivnosti ali opozarja. Tudi tu podatke, priporočila in morebitna opozorila prikazujejo v spletni ali mobilni aplikaciji, lahko pa so del celovitega sistema za spremljanje voznega parka.

Goodyearjev Trademax in Next Tread

Znano je, da imajo pnevmatike za gospodarska vozila »štiri življenja«. Ko nova pnevmatika prevozi pričakovano število kilometrov, tekalno površino lahko narežemo, kar ji omogoči še en cikel uporabe. Po tem lahko pnevmatike obnovimo (torej protektiramo) in jih po obrabi tekalne površine znova narežemo.

Pri Goodyearju ponujajo tudi obnovljene pnevmatike iz programov Trademax in Next Tread, ki zagotavljajo enake lastnosti kot nove. Če je karkasa rabljene pnevmatike dobro ohranjena, nanjo – potem ko odstranijo večji del stare gume – po tako imenovanem vročem procesu vulkanizirajo novo bočnico in tekalno površino. Gre za enak postopek in enake materiale kot pri izdelavi nove pnevmatike, a ta postopek lahko poteka le v tovarni. Zato so lastnosti pnevmatik enake novim, vendar ob nižji ceni (cena obnovljene pnevmatike znaša med 50 in 70 odstotki cene nove). Pri tem je poraba surovin precej manjša (do 50 odstotkov) in prav tako poraba energije.

V programu Treadmax ponujajo najnovejše dezene GY in izključno najnovejše karkase GY, v Next Tread pa dezene GY prejšnjih generacij, z možnostjo obnavljanja na vseh karkasah, vseh proizvajalcev.

Prav tako lahko prevozniki v obnovo pošljejo svoje pnevmatike in jih dobijo nazaj (seveda le tiste, katerih karkasa uspešno prestane test) ali kupijo pnevmatike iz ponudbe Trademax in Next Tread.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Prevozi
Obnavljanje pnevmatik – naslednji korak k večji trajnosti
OGLAS
Prevozi
PrevoziFinance PR Obnavljanje pnevmatik – naslednji korak k večji trajnosti (OGLAS)

Življenjska doba pnevmatike se z obnovo podaljša za kar 150 odstotkov, pri postopku pa se v primerjavi z izdelavo nove porabi za 56 odstotkov manj surove nafte

FINANCE
Prevozi
Slovenski prevozniki se vse bolj zavedajo okolja, še vedno pa močno računajo na subvencije
Prevozi
PrevoziMiloš Milač Slovenski prevozniki se vse bolj zavedajo okolja, še vedno pa močno računajo na subvencije 1

Kako dobro se slovenski prevozniki zavedajo pomena okoljske trajnosti, imajo zastavljene okoljske cilje in katere rešitve so na voljo za lažje doseganje prihrankov?

FINANCE
Avto
Ducati za vse ceste: inflacija elektronike, sposobnosti in cene
Avto
AvtoMiloš Milač Ducati za vse ceste: inflacija elektronike, sposobnosti in cene

Test: ducati multistrada V2 S – Popotnik z italijansko dušo, temperamentnim strojem V2 in izjemno elektroniko

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Transport in logistika
Luka Koper v letu 2023: pričakujejo rast, vendar ne pri prihodkih. Kako je z drugimi logisti?
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Luka Koper v letu 2023: pričakujejo rast, vendar ne pri prihodkih. Kako je z drugimi logisti?

Rast pretovora v Luki Koper bo prihodnje leto dvoodstotna, prihodki pa bodo za štiri odstotke manjši. Kakšne so napovedi pri drugih logistih?

FINANCE
Avto
 Proizvajalci vozil niso zadovoljni z zahtevami standarda Euro 7
Avto
AvtoAndraž Zupančič Proizvajalci vozil niso zadovoljni z zahtevami standarda Euro 7 6

Novi standard izpuhov termičnih vozil Euro 7 bo začel veljati leta 2025, s tem pa bo narekoval tehnični razvoj verjetno zadnje generacije motorjev z notranjim zgorevanjem, ki jih je EU prepovedala po letu 2035. Zaradi strožjih zahtev so proizvajalci vozil zelo kritični do novega standarda.

FINANCE
Avto
O zahtevnem slovenskem kupcu, paradoksu športnih terencev in električnih avtov
Avto
AvtoMiloš Milač O zahtevnem slovenskem kupcu, paradoksu športnih terencev in električnih avtov 1

(Intervju) Jaka Kavčič, generalni direktor Emil Frey Avtocentra, o zahtevnosti in navadah slovenskega kupca, spremembah na trgu avtomobilov, cenah, elektriki, športnih terencih in dizelskih motorjih

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.