Prevozi

Fiat se vrača v srednji razred potniških in tovornih dostavnikov

Fiat se na slovenski trg vrača s scudom v tovorni in delno tovorni različici z dizelskimi motorji, potniški ulysee pa bo popolnoma električen.

Izbor urednika

FINANCE
Prevozi
Dražji prevozi lahko pomenijo tudi to, da bomo srajce spet šivali v Muri
Prevozi
PrevoziMiloš Milač Dražji prevozi lahko pomenijo tudi to, da bomo srajce spet šivali v Muri 3

Električni pogon prinaša veliko izzivov, velike investicije, velike spremembe navad, od voznega reda prevoznikov, časa in lokacije polnjenja do sprememb v logističnih procesih. Te spremembe še niso vidne, bodo pa najbrž kmalu.

FINANCE
Prevozi
Evropski parlament sprejel stroge cilje za zmanjšanje izpustov tovornih vozil, standard Euro 7 šele leta 2031
Prevozi
PrevoziJure Šujica Evropski parlament sprejel stroge cilje za zmanjšanje izpustov tovornih vozil, standard Euro 7 šele leta 2031 1

Sprejeti predlog uvaja milejše zahteve, kot so jih predlagali pri Evropskem komiteju za okolje, javno zdravstvo in varno prehrano, proizvajalci so zadržani.

FINANCE
Prevozi
Električni tovornjaki že kapljajo v Slovenijo in na Hrvaško, kaj v novi dobi čaka slovenske prevoznike?
Prevozi
PrevoziMiloš Milač Električni tovornjaki že kapljajo v Slovenijo in na Hrvaško, kaj v novi dobi čaka slovenske prevoznike? 7

»Elektromobilnost v transportu je priložnost, ne ovira za Evropo, saj lahko spodbudi lokalno proizvodnjo. Ne bo pa lahko, še zlasti ne za mednarodni transport,« je prepričan inovator Andrej Pečjak.

FINANCE
Prevozi
(intervju) Roger Alm, predsednik Volvo Trucks: Smo pred največjo spremembo v zadnjih sto letih
Prevozi
PrevoziMiloš Milač (intervju) Roger Alm, predsednik Volvo Trucks: Smo pred največjo spremembo v zadnjih sto letih

Roger Alm, predsednik družbe Volvo Trucks, je zavezan prihodnosti pogonov z ničelnimi izpusti. Razkril nam je, ali bo prihodnost prevozov le električna, katere so največje ovire elektrifikacije, kakšen je trenutno posel, kako vidi konkurenco iz Kitajske in težavo pomanjkanja voznikov.

FINANCE
Prevozi
Mednarodni transport pred zlomom zaradi pomanjkanja voznikov
Prevozi
PrevoziJana Petkovšek Štakul Mednarodni transport pred zlomom zaradi pomanjkanja voznikov 12

Do leta 2026 naj bi v Evropi primanjkovalo okoli dva milijona poklicnih voznikov v cestnem tovornem prometu

21.03.2023 17:03
Dopolnjeno: 21.03.2023 23:35
Čas branja: 2 min

Zaradi tehnične sorodnosti scuda z drugimi kombiji iz Citroëna, Peugeota in Toyote, so pomembne predvsem cene in dobavljivost. Cene so podobne cenam tekmecev, scudova tržna cena za tovorno različico je najmanj 27.145 evrov (22.250 z odbitkom DDV), električni scudo pa stane 33.269 evrov z upoštevano subvencijo Eko sklada oziroma 31.778 evrov z odbitim DDV.

Scudo je tradicionalen kombi italijanske znamke, ki na trgu nastopa že od leta 1996. Vmes je doživel nekaj prenov, leta 2007 je prišel v drugi generaciji, med letoma 2007 in 2016 v tretji, ki je nastala v sodelovanju z Renaultom (pri nas ni bil na voljo), zdaj pa je tu v četrti, ki je pripeljala iz Francije. Novi scudo je namreč, tako kot večji ducato, skupen izdelek skupine Stellantis. Zato je tehnično enak in oblikovno podoben še citroënu jumpyju, peugeotu expertu oziroma travellerju in toyoti proace.

Na voljo je v različici šasija, namenjeni nadgradnjam, tovorni furgon, crew cab s petimi sedeži in tovornim zadnjim delom ter kot potniški ulyss (ta bo na voljo pozneje), ki bo imel le električni pogon.

Distributer Avto Triglav letos načrtuje prodajo sto scudov. »Približno 50 jih bomo dobavili letos, dobava preostalih 50 se bo morda zamaknila v prihodnje leto,« je komentiral novi direktor Avto Triglava Uroš Mravinec.

Scudo je v različicah šasija, furgon in crew cab na voljo z 1,5-litrskim turbodizlom s 74 oziroma 88 kilovati in dvolitrskim turbodizlom s 107 oziroma 132 kilovati. Večina motorjev je povezanih s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, najmočnejši dizel pa ima osemstopenjsko avtomatiko.

Električni scudo (in ulysse) pa znan sklop elektromotorja s 100 kilovati in baterijo s 50 ali 75 kilovatnih ur bruto zmogljivosti, ki omogoča 230 oziroma 330 kilometrov dosega med polnjenji. Polnjenje prek trifaznega toka poteka z močjo 11 kilovatov, prek enosmernega pa s 100 kilovati.

Furgon in crew cab sta na voljo v dveh dolžinah, 4,96 oziroma 5,31 metra, nosilnost tovornega prostora pa znaša od 1.001 do 1.333 kilogramov. Širina stranskih vrat z 92 centimetri omogoča nalaganje evropalete, medtem ko nakladalna višina s 54 oziroma 60 centimetri omogoča lahko odlaganje tovora. Crew cab ponuja tudi možnost zlaganja zadnje klopi (različica foldable), ki poveča prostornost tovornega dela s 3,2 do štiri kubične metre na 4,7 do 5,5 kubičnega metra.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

FINANCE
Triglavovi načrti v 2023: dobiček bo še upadal, razmere na trgih so težke
Finance
Tanja Smrekar Triglavovi načrti v 2023: dobiček bo še upadal, razmere na trgih so težke

V devetmesečju je imela skupina Triglav za desetino večje prihodke, dobiček pa je že nekoliko upadel glede na primerljivo lansko obdobje; prihodnje leto bo dobiček pred davki po oceni Triglava med 95 in 110 milijoni evrov

FINANCE
Avto
Agencijski model prodaje avtov vse bližje. Kdaj bo v Sloveniji, kaj prinaša kupcem in trgovcem?
Avto
AvtoMiloš Milač Agencijski model prodaje avtov vse bližje. Kdaj bo v Sloveniji, kaj prinaša kupcem in trgovcem? 7

Nov sistem prodaje bo delničarjem prinesel večje zaslužke. Trgovci pa bodo z njim dosegli podobno dobičkonosnost, hkrati pa manjšo izpostavljenost tveganjem, obljubljajo pri Stellantisu.

FINANCE
Avto
Električni avtomobili nosijo večje breme podražitev surovin kot klasični
Avto
AvtoAndraž Zupančič Električni avtomobili nosijo večje breme podražitev surovin kot klasični 13

Čedalje večje razlike v proizvodnih stroških med električnimi in avtomobili z motorji z notranjim zgorevanjem dodatno upočasnjujejo prehod na elektromobilnost. Trenutno je proizvodnja električnega vozila dražja kot klasičnega.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Kako je Renaultu v dveh letih uspelo krepko dvigniti cene, kaj je za to žrtvoval?
Avto
AvtoMiloš Milač Kako je Renaultu v dveh letih uspelo krepko dvigniti cene, kaj je za to žrtvoval? 8

Renaultov načrt Renaulution je predvideval tudi krčenje prodaje; v Sloveniji je ta, tudi zaradi menjave lastništva, upadla za polovico

FINANCE
Avto
Niti v EU niso vsi prepričani o popolni elektrifikaciji avtov
Avto
AvtoAndraž Zupančič Niti v EU niso vsi prepričani o popolni elektrifikaciji avtov 11

Prehitro slovo od bencinskih in dizelskih avtomobilov bi lahko imelo uničujoče posledice za panogo, opozarja evropski komisar za notranje trge Thierry Breton.

FINANCE
Avto
Avtoindustrija svari: prehiter prehod na električne avte bo povzročil resne socialne težave
Avto
AvtoMiloš Milač Avtoindustrija svari: prehiter prehod na električne avte bo povzročil resne socialne težave 9

Prehiter prehod bo avtomobile naredil nedostopne za srednji sloj, cene baterij se ne nižajo v skladu z napovedmi, opozarjajo avtomobilski proizvajalci.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.