Zasebnost

PAL 2024

Glasujte za finaliste in nam pomagajte izbrati prave zmagovalce izbora PAL 2024

Prevozi

Elektrika je tu! Renaultov tovornjak bo napadel slovenska komunalna podjetja

Renault e-tech D wide Z.E. P6x2 BOM - Renaultov električni tovornjak, opremljen z nadgradnjo za komunalna podjetja.

Izbor urednika

FINANCE
Prevozi
Dražji prevozi lahko pomenijo tudi to, da bomo srajce spet šivali v Muri
Prevozi
PrevoziMiloš Milač Dražji prevozi lahko pomenijo tudi to, da bomo srajce spet šivali v Muri 3

Električni pogon prinaša veliko izzivov, velike investicije, velike spremembe navad, od voznega reda prevoznikov, časa in lokacije polnjenja do sprememb v logističnih procesih. Te spremembe še niso vidne, bodo pa najbrž kmalu.

FINANCE
Prevozi
Evropski parlament sprejel stroge cilje za zmanjšanje izpustov tovornih vozil, standard Euro 7 šele leta 2031
Prevozi
PrevoziJure Šujica Evropski parlament sprejel stroge cilje za zmanjšanje izpustov tovornih vozil, standard Euro 7 šele leta 2031 1

Sprejeti predlog uvaja milejše zahteve, kot so jih predlagali pri Evropskem komiteju za okolje, javno zdravstvo in varno prehrano, proizvajalci so zadržani.

FINANCE
Prevozi
Električni tovornjaki že kapljajo v Slovenijo in na Hrvaško, kaj v novi dobi čaka slovenske prevoznike?
Prevozi
PrevoziMiloš Milač Električni tovornjaki že kapljajo v Slovenijo in na Hrvaško, kaj v novi dobi čaka slovenske prevoznike? 7

»Elektromobilnost v transportu je priložnost, ne ovira za Evropo, saj lahko spodbudi lokalno proizvodnjo. Ne bo pa lahko, še zlasti ne za mednarodni transport,« je prepričan inovator Andrej Pečjak.

FINANCE
Prevozi
(intervju) Roger Alm, predsednik Volvo Trucks: Smo pred največjo spremembo v zadnjih sto letih
Prevozi
PrevoziMiloš Milač (intervju) Roger Alm, predsednik Volvo Trucks: Smo pred največjo spremembo v zadnjih sto letih

Roger Alm, predsednik družbe Volvo Trucks, je zavezan prihodnosti pogonov z ničelnimi izpusti. Razkril nam je, ali bo prihodnost prevozov le električna, katere so največje ovire elektrifikacije, kakšen je trenutno posel, kako vidi konkurenco iz Kitajske in težavo pomanjkanja voznikov.

FINANCE
Prevozi
Mednarodni transport pred zlomom zaradi pomanjkanja voznikov
Prevozi
PrevoziJana Petkovšek Štakul Mednarodni transport pred zlomom zaradi pomanjkanja voznikov 12

Do leta 2026 naj bi v Evropi primanjkovalo okoli dva milijona poklicnih voznikov v cestnem tovornem prometu

07.09.2022 21:24
Dopolnjeno: 07.09.2022 21:41
Čas branja: 7 min
Elektrika je tu! Renaultov tovornjak bo napadel slovenska komunalna podjetja
V Renault Trucksu Adriatik bodo električni tovornjak ponudili komunalnim podjetjem v Sloveniji, v Srbiji in na Hrvaškem. Renault e-tech D wide ponuja okoljsko prijazno in tudi stroškovno učinkovito alternativo dizelsko gnanim komunalnim tovornjakom, sta prepričana komercialni direktor Renault Trucks Adriatik Tibor Vintar (levo) in produktni vodja Gregor Gorjanc. Foto: Miloš Milač

Premierno smo spoznali Renaultov električni tovornjak, opremljen z nadgradnjo za komunalna podjetja. Električni smetar ima med 80 in 100 kilometri delovnega in med 180 in 200 kilometri dosega v prometu brez nakladanja in razkladanja. Kljub visoki ceni pa dolgoročno prinaša nižji strošek uporabe kot dizelski komunalec.

Ni novinec na trgu, le na našem

Prodaja komunalnega električnega tovornjaka iz Renault Trucksa je mogoča že nekaj časa, serijska proizvodnja je stekla že pred dvema letoma. Velika prednost je kratek dobavni rok, tri do štiri mesece, v nasprotju z dizelskimi tovornjaki, katerih dobava traja od deset do 11 mesecev. Za slovenski trg in regijo Adriatik je mogoče dobaviti številne različne konfiguracije električnih vozil distribucijskega in komunalnega segmenta, od 4 x 2 do 6 x 2 ter z različnimi medosnimi razdaljami in z enim do dvema elektromotorjema.

Najprej na Finance, nato še drugam

Prvi primerek je na naš trg zapeljal v teh dneh. Njegova vloga bo promocijska. Najprej bo zapeljal na test revije Prevozi Časnika Finance, sledili bodo nastopi na specializiranih dogodkih, nato pa se bo podal na teren oziroma med smeti, saj ga bodo preizkusila slovenska komunalna podjetja.

Električnega novinca smo spoznali na ekskluzivnem razkritju v ljubljanskih prostorih Renault Trucksa, v tem mesecu pa ga bomo zapeljali tudi na kratek test. Po besedah komercialnega direktorja Renault Trucksa Adriatic Tiborja Vintarja imajo z električnim komunalcem resne, in ne le promocijske načrte.

Podobne tehnične lastnosti kot dizelski

V Renault Trucksu Adriatik ga bodo ponudili komunalnim podjetjem v Sloveniji, v Srbiji in na Hrvaškem. Vintar verjame v dober odziv podjetij, saj e-tech D wide ponuja okoljsko prijazno in tudi stroškovno učinkovito alternativo dizelsko gnanim komunalnim tovornjakom, hkrati pa tudi primerljive tehnične lastnosti. Kljub veliki masi baterij ima namreč e-tech D wide deset ton dovoljene obremenitve, kar je podobno kot pri dizelski različici.

Nosilnost je sicer celo za tono večja, a je zaradi težkih baterij večja tudi masa tovornjaka. Skupna dovoljena masa e-tech D wide je 27 ton, masa praznega vozila s tekočinami pa 16,1 tone. Samo šasija tehta 9,7 tone, razliko v masi prinese Stummerjeva nadgradnja.

Štirje baterijski moduli

Pri litij-ionskih baterijah je možna sestava po modulih, promocijski tovornjak pa ima štiri module baterij s posamično zmogljivostjo 66,5 kilovatne ure. To skupaj pomeni 265 kilovatnih ur bruto zmogljivosti in 210 kilovatnih ur neto oziroma uporabne zmogljivosti.

Renault je bil pri snovanju električnega tovornjaka praktičen, saj je za osnovo vzel dizelski D wide.

Zato so mere triosnega e-tech D wide enake. Skupna dolžina z nadgradnjo za komunalno vozilo je 9,01 metra, v medosju med prvo in drugo osjo meri 3,9 metra. Med drugo in tretjo osjo pa 1,35 metra. Osnova dizelskega D wide je zaradi visoko postavljene nadgradnje omogočila vgradnjo baterij pod samo nadgradnjo v višini zgornjega dela koles. V medosje v Renault Trucksu lahko vgradijo štiri module baterij s skupno zmogljivostjo 265 kilovatnih ur, od tega je uporabna zmogljivost 210 kilovatnih ur.

Posebnosti električnega pogona

E-tech D wide ima tudi nekaj posebnosti, ki so vezane na pogon. Denimo rekuperator odvečne energije s petimi stopnjami, ki opravlja funkcijo retarderja (motorne zavore) in tako večinoma omogoča vožnjo brez dodatne uporabe zavore. Filtri za zrak so kar trije, namenjeni pa so zaščiti pogonskega sklopa pred zunanjimi vplivi.

Vzdrževanje je precej preprostejše in tudi cenejše kot pri dizelski različici. Menjav tekočin denimo skoraj ni. V menjalniku je zamenjava olja potrebna šele po 200 tisoč kilometrih, poleg tega je predvidena še zamenjava hladilne tekočine pogonskih motorjev, filtrov in podobno.

Skupna masa baterij kar 2,3 tone

Če se vrnemo k baterijam. Njihova masa je precejšnja. Posamezen sklop tehta 575 kilogramov, vsi štirje skupaj pa 2,3 tone. Po drugi strani pa e-tech D wide prinaša prihranke pri masi pogona. Različica z dvema električnima motorjema (260 kilovatov) ima maso motorja in menjalnika 340 kilogramov, različica z enim motorjem s 130 kilovati pa 210 kilogramov. Dizelski D wide je obremenjen še z gorivom v 300-, 400- ali večlitrskih posodah. Baterija pa ima vselej enako maso, polna ali prazna.

V primeru dveh motorjev je moč, kot že omenjeno, 260 kilovatov, največja možna v konici pa 370 kilovatov, navor pa seže do 850 newtonmetrov. Menjalnik ima dve prestavi, prva pa zaradi narave dela – pogostih ustavljanj in velike obremenitve - deluje le do hitrosti 30 kilometrov na uro.

Polnjenje z 22 ali do 150 kilovati

Kako je s polnjenjem baterij? Baterije je mogoče polniti po izmeničnem ali enosmernem toku. V izmeničnem, v primeru 32-amperskih varovalk, moč polnjenja doseže 22 kilovatov, kar pomeni približno deset ur za stoodstotno napolnjenost baterij. Po enosmernem toku pa se baterijo polnijo z močjo 150 kilovatov. To pomeni stoodstotno napolnjenost v slabih dveh urah, s tem, da je največjo moč polnjenja mogoče doseči le v območju med 10- in 80-odstotno napolnjenostjo baterije.

Bilanco prevesi občutno cenejši energent - elektrika

Glede na zelo namensko uporabo izvajanja komunalnih storitev bo za polnjenje zadoščalo počasno polnjenje. To pa pomeni tudi zelo nizke stroške energije, le deset centov na kilovatno uro, so izračunali pri Renault Trucksu Adriatik.

Pri Renault Trucksu Adriatik so prepričani, da je e-tech D wide idealno vozilo za zbiranje komunalnih odpadkov z nižjimi obratovalnimi stroški ob ohranjanju optimalnega dosega in tovora. Svoje trditve podpirajo tudi z izračuni stroškov lastništva, ki opozarjajo na visoko osnovo – ceno in zelo nizke variabilne stroške, ki negativen učinek cene v desetletni uporabi izničijo.

Ob nakupu stane kar trikrat toliko kot dizel

Električni D wide ima sicer precej višjo nakupno ceno kot dizelski, razmerje je celo ena proti tri. Dizelski brez nadgradnje stane 90 tisočakov, električni pa 280 tisočakov. Nadgradnja za komunalne potrebe, v tem primeru Stummerjeva, je popolnoma enaka, zato je enaka tudi njuna cena. Okoli sto tisoč evrov.

Stroški energije pa so smešno nizki

A precej nižji stroški vzdrževanja, predvsem pa energije v primeru počasnega polnjenja (to je mogoče glede na predvidljiv urnik komunalnega tovornjaka), tehtnico stroškov po desetih letih uporabe prevesijo na stran električne različice.

E-tech D wide poleg tega prinaša še ničelne izpuste pri uporabi, ustreznost sedanjim in tudi prihodnjim vse bolj zahtevnim pogojem na javnih razpisih in tišino v urbana naselja, kjer bo dnevno opravljal svoje poslanstvo – pobiranje odpadkov.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
IKT
IKT Ali moramo slediti tehnološkim trendom in kako izbrati tistega, ki je pravi za nas?

Najprej se je treba osredotočiti na vrednost, šele nato na tehnologijo in način izvedbe poslovnih potreb.

FINANCE
Avto
Kako je Renaultu v dveh letih uspelo krepko dvigniti cene, kaj je za to žrtvoval?
Avto
AvtoMiloš Milač Kako je Renaultu v dveh letih uspelo krepko dvigniti cene, kaj je za to žrtvoval? 8

Renaultov načrt Renaulution je predvideval tudi krčenje prodaje; v Sloveniji je ta, tudi zaradi menjave lastništva, upadla za polovico

FINANCE
Avto
Renault 5 turbo: tudi elektrika je lahko zabavna
Avto
AvtoAndraž Zupančič Renault 5 turbo: tudi elektrika je lahko zabavna 3

Renault je ob 50-letnici modela renault 5, pri katerem je posebno vlogo igrala ravno turbo različica prvotnih dveh generacij, na kolesa postavil električni retro avtomobil, katere glavni namen bo driftanje. S tem želijo pokazati, da je elektrifikacija modelne palete lahko združena s tradicijo in hkrati zelo zabavna.

FINANCE
Avto
''Katrca'' se vrača v SUV-izvedbi in z električnim pogonom
Avto
AvtoMiloš Milač ''Katrca'' se vrača v SUV-izvedbi in z električnim pogonom 5

Francoski Renault je na pariškem avtomobilskem salonu razkril koncept 4ever trophy – duhovnega naslednika znamenitega renaulta 4 oziroma »katrce«.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Renault austral: kadjarovi čevlji so mu veliko premajhni
Avto
AvtoAndraž Zupančič Renault austral: kadjarovi čevlji so mu veliko premajhni 4

Renault je moral prej ali slej nadomestiti znanega kadjara, ki so ga v zadnjem času prodajali kot vroče žemljice. A taka žemljica bo moral postati tudi austral, s katerim imajo velike načrte. Prvi prevoženi kilometri so pokazali, da so na pravi poti.

FINANCE
PMM
Kako Renault Trucks orje ledino v elektrifikaciji tovornega prometa v Sloveniji?
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Kako Renault Trucks orje ledino v elektrifikaciji tovornega prometa v Sloveniji?

Renault Trucks je elektrificiral že velik del programa, v Slovenijo pa je prišel z električnim komunalcem

FINANCE
Avto
Renault se je še uradno odpovedal premoženju v Rusiji
Avto
AvtoMiloš Milač Renault se je še uradno odpovedal premoženju v Rusiji

V šestih letih lahko Francozi odkupijo nazaj svoj delež v Avtovazu.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.